Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

mobile learning


Για να λειτουργήσει καλύτερα η ομάδα των "Οδοιπόρων" παρουσιάζεται το κυριότερο κομμάτι της εργασίας για το mobile learnig.
Ο στόχος είναι να περιγράψουμε ένα παιχνίδι στο οποίο θα χρησιμοποιούμε κινητές συσκευές.

Τίτλος παιχνιδιού:  «Αναζητώντας στην Πομπηία»
Στόχος του παιχνιδιού: Είναι ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού στο οποίο τα παιδιά καλούνται να πλοηγηθούν στο χώρο της Πομπηίας  με τη βοήθεια κινητής συσκευής τηλεφώνου, να  ανακαλύψουν τα κρυμμένα κλειδιά  και να συνεχίσουν στο επόμενο σημείο. Κερδίζει η ομάδα που θα έχει μαζέψει τα περισσότερα κλειδιά στο συγκεκριμένο χρόνο.
Μαθησιακός στόχος: να γνωρίσουν σημαντικές γωνιές της Πομπηίας, να αναγνωρίσουν τη χρήση του, να τον συνδέσουν με την οικονομική και κοινωνική ζωή και να συνδέσουν τις δραστηριότητες αυτές με το σήμερα.
Περιγραφή: δίνεται στα παιδιά μια εικόνα, ένα γρίφος, ένα βίντεο ή ένα μαθηματικό πρόβλημα πίσω από τα οποία κρύβεται η αποστολή της ομάδας. Δίνονται με κάποιο καλυμμένο τρόπο οι γεωγραφικές συντεταγμένες του σημείου στο οποίο καλούνται να μεταβούν - χρησιμοποιώντας το  google erth- κι ορισμένες πληροφορίες για το χώρο που πρόκειται να ανακαλύψουν. Όταν φτάσουν στο χώρο λαμβάνουν από το κινητό τους της αντίστοιχη χωρο -ευαίσθητη πληροφόρηση, στέλνουν στον εκπαιδευτικό μέσω sms ένα μικρό κείμενο για το χώρο, λαμβάνουν από εκείνον μια ερώτηση, η απάντηση της οποία θα είναι το ζητούμενο κλειδί. Πρέπει να απαντήσουν μέσα σε 15΄. Συνεχίζουν στο επόμενο σημείο είτε βρουν την κρυμμένη λέξη- κλειδί είτε όχι. Η ομάδα επίσης θα πρέπει να συμπληρώσει μια φόρμα- ταυτότητα του χώρου π.χ. :τι βλέπουν, πώς μπορεί να χρησιμοποιούσαν το χώρο, γιατί ήταν σημαντικός ο χώρος αυτός , αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σήμερα κλπ. Καλούνται επίσης να τραβήξουν φωτογραφίες και βίντεο του χώρου με τις σχετικές πληροφορίες που η ομάδα θα αφηγηθεί. Σκοπός είναι να αναδείξουν περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή των ανθρώπων του παρελθόντος. Με βάση αυτές τις πληροφορίες δηλ. τη φόρμα και το βίντεο, στο τέλος του κάθε παιχνιδιού κάθε ομάδα θα κληθεί να βιντεοσκοπήσει μια δραματοποίηση γι α έναν από τους χώρους που επισκέφτηκε, γυρίζοντας στο παρελθόν και έχοντας ρόλους των ανθρώπων της εποχής εκείνης . Αυτό το παρουσιάζει στις άλλες ομάδες οι οποίες θα πρέπει να βρουν σε ποιο χώρο αναφέρονται. Η ομάδα που βρίσκει το χώρο κερδίζει κι ένα ακόμα  κλειδί , ενώ οι ομάδα που το παρουσιάζει κερδίζει τόσα κλειδιά όσες ήταν και οι σωστές απαντήσεις των ομάδων. Αν δηλαδή μετά τη δραματοποίηση 3 ομάδες βρουν το σωστό χώρο στον οποίο αναφέρεται η δραματοποίηση τότε η 3 αυτές ομάδες κερδίζουν  από ένα κλειδί και η ομάδα που το παρουσίασε κερδίζει 3 κλειδιά – επιβραβεύεται έτσι η εύστοχη δραματοποίηση.
Μένει να κάνουμε το δεύτερο κομμάτι της εργασίας.

6 σχόλια:

  1. Πολύ καλή δουλειά συνάδελφε Γιώργο. Θα επεξεργαστούμε και το δεύτερο μέρος το οποίο βεβαίως θα μπορούσες να το έχεις ήδη επεξεργαστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ευρηματικότητα με το κλειδί ήταν πραγματικά ενδιαφέρουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλό παιχνίδι. θα μου άρεσε να συμμετέχω. Φαντάζομαι ότι και οι μαθητές θα ενδιαφερθούν να παίξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επαγγελματικός σχεδιασμός παιχνιδιού!
    Πολύ καλή η αναλυτική περιγραφή. Μπορεί να εμπνεύσει και άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ μου άρεσε το σενάριο και θεωρώ ότι θα εμπλέξει ενεργητικά τα παιδιά στη διαδικασία μάθησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ιδιαιτέρως μου άρεσε το κλειδί για την επιτυχία!Ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού είναι πάντα ελκυστικό.Νομίζω θα ενεργοποιούσε τα παιδιά στο περιβάλλον της καμμένης Πομπηϊας.(και βιωματικό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή